Przejdź do menu Przejdź do treści

dr hab. prof. UKEN Piotr Kołodziej

Piotr Kołodziej – profesor Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, doktor habilitowany nauk humanistycznych, literaturoznawca, dydaktyk, specjalista w zakresie zarządzania i przywództwa w oświacie; kierownik Katedry Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego, dyrektor Instytutu Filologii Polskiej UKEN, certyfikowany tutor akademicki I stopnia, nauczyciel języka polskiego w VIII Prywatnym Akademickim Liceum Ogólnokształcącym w Krakowie. Interesuje się głównie interferencjami literatury i sztuk wizualnych (zwłaszcza malarstwa) oraz teorią i praktyką kształcenia w ujęciu antropologicznym – jest współautorem całościowej koncepcji edukacji humanistycznej (m.in. programu i serii podręczników dla uczniów i nauczycieli To lubię!; książek: Pakt dla szkoły. Zarys koncepcji kształcenia ogólnego, 2011; Edukacja w czasach cyfrowej zarazy, 2016), współtwórcą Teatru Interakcji (Szkolny Teatr Interakcji. Od pomysłu do przedstawienia, 2016), twórcą pomocy dydaktycznych (m.in. seria Nowa matura bez korepetycji), organizatorem i współorganizatorem wielu krajowych i międzynarodowych przedsięwzięć o charakterze naukowym, popularnonaukowym i edukacyjnym (np. projektów: International Youth Leadership Summit we Francji i w USA oraz Humanistyka w działaniu). Autor kilkudziesięciu publikacji polsko- i anglojęzycznych, w tym m.in. monografii Czas na obraz (2013), Dwadzieścia pięć twarzy dziewczyny z perłą (2018) oraz Literatura grozi myśleniem (2021). Przy współpracy z różnymi instytucjami kulturalnymi i oświatowymi od wielu lat prowadzi w kraju i za granicą (USA, Francja, Węgry, Litwa, Niemcy, Szwajcaria) zajęcia dla studentów, licealistów i nauczycieli (również polonijnych) wykłady otwarte z zakresu literaturoznawstwa i kulturoznawstwa, wykłady i warsztaty glottodydaktyczne oraz międzynarodowe warsztaty teatralne. Bezkompromisowy miłośnik twórczości Wisławy Szymborskiej i Johannesa Vermeera, który niezwykle ceni także dorobek Caravaggia, Claude’a Moneta, Bolesława Prusa, Brunona Schulza, Witolda Gombrowicza, Zbigniewa Herberta oraz Wiesława Myśliwskiego.

 

Współpraca międzynarodowa (wykłady i warsztaty; warsztaty teatralne; współorganizacja konferencji; prowadzenie polskich delegacji)

  1. Francja: Institution Saint Joseph, Le Havre – Normandy International Youth Leadership Summit
  2. Francja: Association Pour la Mémoire des Déportés et des Resistants d’Europe. Relais de la Mémoire Juniors
  3. Węgry: Polonia Nova Közhasznú Kulturális Egyesület, Budapeszt
  4. Litwa: Centrum Rozwoju Edukacji przy litewskim Ministerstwie Nauki, Stowarzyszenie Polonistów na Litwie, Lietuvos Edukologijos Universitetas, Uniwersytet Witolda Wielkiego, Akademia Oświaty w Wilnie
  5. Niemcy: Jugendkulturarbeit e.V., Oldenburg
  6. USA: Dominion High School, Sterling, Virginia – International Youth Leadership Summit
  7. USA: Rock Ridge High School, Ashburn, Virginia – Loudoun International Summit
  8. RPA: Clifton School, Durban – Clifton International Youth Summit
  9. Ukraina: Żytomierski Uniwersytet Państwowy im. Iwana Franki
  10. Ukraina: Stołeczny Uniwersytet Kijowski im. Borysa Hrinczenki
  11. Szwajcaria: Polska Szkoła im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bazylei
  12. Erasmus Programme Teaching Staff Mobility, Lithuanian University of Educational Sciences, Vilnius
  13. Erasmus + Programme Teaching Staff Mobility, Eötvös Loránd University, Budapest

 

Granty, projekty badawcze, prace eksperckie

  1. od 2018: specjalista do spraw języka polskiego w międzynarodowym projekcie medycznym Diagnostic Criteria for Temporomandibular Disorders (DC/TMD)
  2. od 2018: specjalista do spraw języka polskiego w międzynarodowym projekcie medycznym Ecological momentary assessment of awake bruxism BruxApp
  3. 2018-2023: „Kompetentny nauczyciel – mistrz i wychowawca” (grant przyznany w konkursie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego – POWR.03.01.00-00-KN22/18 zespół 5-osobowy)

 

Prowadzone kursy

kontekstowe czytanie tekstu literackiego – warsztaty; projektowanie sytuacji odbioru tekstów kultury; interpretacja dzieła malarskiego w kontekstach kulturowych; dydaktyka języka polskiego w szkole ponadpodstawowej wraz z praktyką śródroczną; integrowanie treści kształcenia – warsztaty; mity polskie jako składnik tożsamości narodowej; sztuka jako forma rozumienia człowieka: interpretacja arcydzieł malarstwa w kontekstach kulturowych; polska mitologia narodowa: konstruowanie i dekonstruowanie zbiorowej tożsamości; współczesne mitologizacje i demitologizacje; seminarium licencjackie; seminarium magisterskie

 

Wybrane webinaria:

Jaki kraj, taki superbohater albo o nieśmiertelności narodowych mitówhttps://www.youtube.com/watch?v=HgcyI-GBr0U
Wy-sławianie i wy-obrażanie. O wspomaganiu procesu uczenia i uczenia sięhttps://www.youtube.com/watch?v=BW4R3Z6ZwA8&t=2715s
Sztuka jako forma rozumienia ludzi. Konteksty kulturowe i międzykulturowe w uczeniu i uczeniu się języka polskiego jako obcego i drugiegohttps://www.youtube.com/watch?v=68jfiboOkUc
Filolog w laboratorium albo po co czytać i jak (wykład dla maturzystów), https://www.youtube.com/watch?v=MwMf-M3_Gic&t=336s
Kreatorzy polskiej wyobraźni albo co niektórzy pisarze mogą zobaczyć na niektórych obrazach, https://youtu.be/Z4WffVWmsu4
Długie czytanie krótkiego fragmentu albo zrozumieć cudze, by lepiej mówić po swojemu, https://youtu.be/yE5BRjz6tt4
Homo consumens nad Styksem”, wykład otwierający konferencję „Języki antropocenu”, Kraków, 24 marca 2022 r. https://youtu.be/G6QyW-U8QgQ

 

Najważniejsze publikacje naukowe

  Monografie

 

Literatura grozi myśleniem, Universitas, Kraków 2021, ss. 408.

https://universitas.com.pl/produkt/4183/Literatura-grozi-mysleniem

recenzje:
Z.A. Kłakówna, Z praktyki czytania świata,  https://obywatele.news/6-01-2022-z-praktyki-czytania-swiata/
M. Kalandyk: Przestroga na wspak napisana – rzecz o nieoczywistej metodycznej książcehttps://ke.pcen.pl/images/artykuly/110-111/11_KE110_111_Kalandyk_Przestroga_na_wspak_napisana.pdf

D. Rott, Refleksje polonisty z czasu pandemii (P. Kołodziej: „Literatura grozi myśleniem”)https://noweksiazki.com.pl/pl/numer/6-2022

 

 

 

Dwadzieścia pięć twarzy dziewczyny z perłą. Praktyka czytania dzieł malarskich w procesie kształcenia kulturowo-literackiego, Impuls, Kraków 2018, ss. 404.

https://www.impulsoficyna.com.pl/sztuka-i-muzyka/1296-dwadziescia-piec-twarzy-dziewczyny-z-perla-praktyka-czytania-dziel-malarskich-w-procesie-ksztalcenia-kulturowo-literackiego.html

 

 

 

Czas na obraz. Dzieło malarskie jako tekst i kontekst w szkolnym kształceniu humanistycznym (1880-1999), Collegium Columbinum, Kraków 2013, ss. 320.

https://columbinum.com.pl/katalog/publikacja/id/286

 

 

 

Edukacja w czasach cyfrowej zarazy, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2016, ss. 383 (współautorstwo: P. Kasprzak, Z.A. Kłakówna, A. Regiewicz, J. Waligóra).

https://marszalek.com.pl/sklep/pl/pedagogika/3370-edukacja-w-czasach-cyfrowej-zarazy.html

 

 

 

Szkolny teatr interakcji. Od pomysłu do przedstawienia, Impuls, Kraków 2016, ss. 398 (współautorstwo: Janusz Waligóra, Jerzy Waligóra).

https://www.impulsoficyna.com.pl/sztuka-i-muzyka/1297-szkolny-teatr-interakcji.html

 

 

 

 

Pakt dla szkoły. Zarys koncepcji kształcenia ogólnegoZaproszenie do dyskusji, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, „Wolność i Solidarność” nr 40, Gdańsk 2011, ss. 106 (współautorstwo: Z.A. Kłakówna, J. Waligóra).

http://biblioteka-krk.ibe.edu.pl/opac_css/doc_num.php?explnum_id=213

 

 

 

Artykuły w czasopismach naukowych i rozdziały w monografiach wieloautorskich (wybór z lat 2010-2024)

  1. Warunki odbioru dzieła malarskiego w szkole, czyli o strukturowaniu sytuacji wytwarzania znaczeń, „Annales Universitatis Pedagogicae Cracoviensis. Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae, Pertinentia I” 2010, s. 237–253.
  2. Malarstwo – zguba i ocalenie, „Annales Universitatis Pedagogicae Cracoviensis. Studia de Arte et Educatione VI” 2011, s. 82–111. http://wydzialsztuki.up.krakow.pl/wp-content/uploads/2015/09/sztuka-Folia-100.pdf
  3. Szkoła w świecie pozoru [w:] Sprawcy i / lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej, red. M. Dudzik, K. Knasiecka-Falbierska, Kraków 2013, s. 204–220.
  4. Komisja Edukacji Narodowej: mała reinterpretacja wielkiego mitu, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae, Pertinentia V” 2014, s. 9–19. http://didactica.up.krakow.pl/article/view/2027/1722
  5. Na powierzchni i w głąb: interpretacja obrazu (Memlinga), „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae, Pertinentia VI” 2015, s. 134–162. http://didactica.up.krakow.pl/article/view/3096/3556
  6. Nas troje i nastroje… Wokulski – młodszy brat Wertera i Gustawa [w:] Bohaterowie (nie tylko) szkolnych lektur, red. A. Jakubowska-Ożóg i D. Hejda, Rzeszów 2016, s. 108–128.
  7. They were never wrong… Masters of Word and Picture about Suffering, “Comparative Literature in Education and Research” (CLEaR), Volume 3, Issue 1, ISSN (Online) 2453-7128, DOI https://doi.org/10.1515/clear-2016-0007, May 2016, Pages 61–72.
  8. Brueghel’s Two Monkeys – a Tiny Painting by Bruegel, a Very Short Poem by Szymborska and the Biggest Problems of Mankind, “International Journal on Language, Literature and Culture in Education” (LLCE), Volume 3, Issue 1, ISSN (Online) 2453-7101, DOI: https://doi.org/10.1515/llce-2016-0005, July 2016, Pages 83–99.
  9. Barbarzyńca w Jeruzalem [w:] Między sacrum a profanum: rozważania i dylematy, red. G. Różańska, Kraków 2017, s. 139–154.
  10. „Fotografie” z 11 września[w:] W świecie Erosa i Tanatosa. Studia i szkice, red. G. Różańska, Kraków 2018, s. 283–299.
  11. Liceum, muzeum, mauzoleum… O wskrzeszaniu arcydzieł na lekcjach polskiego [w:] Polonistyka i świat wartości. Edukacja polonistyczna jako wartość, red. M. Marzec-Jóźwicka, A. Karczewska, S. Żurek, przy współpr. M. Nowak, Lublin 2019, s. 317–329. Przedruk: „Polonistyka. Innowacje” 2018, nr 7, s. 105–118. https://pressto.amu.edu.pl/index.php/pi/article/view/12843
  12. Raport z oblężonego świata, „Polonistyka. Innowacje” 2020, nr 12, s. 109–140. https://pressto.amu.edu.pl/index.php/pi/article/view/26255
  13. Gombrowicz wyklęty albo o wychowaniu patriotycznym na lekcjach POLSKI(ego)[w:] Lekcja POLSKI(ego). Praktyki edukacyjne wobec niepokojów wobec niepokojów XXI wieku, red. A. Gis, K. Koc, M. Kwiatkowska-Ratajczak, M. Wobalis, t. 1: Narracje tożsamościowe w edukacji polonistycznej, Poznań 2021, s. 185–207.
  14. Filologia Brunona Schulza. O tożsamości „na styku kultur”[w:] Tożsamość na styku kultur, t. 4, red. I. Masojć, H. Sokołowska, Kraków 2021, s. 163–184. DOI: https://doi.org/10.12797/9788381386234.11
  15. Słownik pojęć podstawowych, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia XII” 2021, s. 89–118. https://didactica.up.krakow.pl/article/view/8839/8223
  16. Jak nie wychować faszysty albo o tym, że nawet „porządni ludzie” stają się nosorożcami, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia XIV” 2023, s. 25–42. https://didactica.uken.krakow.pl/article/view/10648/9779
  17. Homo consumens nad Styksem, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Poetica” 2023, vol. 11, s. 62–86. https://studiapoetica.uken.krakow.pl/article/view/10136/9452
  18. Wisława Szymborska – trzy studia anatomiczne, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio N, Educatio Nova” 2024, vol. 9, s. 125–152. http://dx.doi.org/10.17951/en.2024.9.125-152
  19. Szkoła. Między przymusem a wolnością, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia XV” 2024, s. 79–97. https://didactica.uken.krakow.pl/article/view/11632/10480
  20. Czy życie jest warte trudu, żeby je przeżyć? Projekt filmu „Woda Babel” [w:] Dobra szkoła. Edukacyjne rozważania nad pewną nieoczywistością. Księga jubileuszowa dedykowana Profesor Marii Kwiatkowskiej-Ratajczak na czterdziestopięciolecie pracy naukowej i dydaktycznej, red. A. Gis, K. Koc, Poznań 2024, s. 477–513.

 

Programy i podręczniki

 To lubię! Program nauczania języka polskiego w klasach I-III liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego oraz w klasach I-IV technikum, Kraków 2002.

 

 

 

 

To lubię! Podręcznik do języka polskiego. Kształcenie kulturowo-literackie, liceum ogólnokształcące, liceum profilowane, technikum, klasa I, Kraków 2002.

 

 

 

 

To lubię! Podręcznik do języka polskiego. Kształcenie kulturowo-literackie, liceum ogólnokształcące, liceum profilowane, technikum, klasa II Kraków 2003.

 

 

 

 

To lubię! Podręcznik do języka polskiego. Kształcenie kulturowo-literackie, liceum ogólnokształcące, liceum profilowane, technikum, klasa III, Kraków 2004.

 

 

 

 

Książki nauczyciela (szkice interpretacyjno-metodyczne)

  1. To lubię! Książka nauczyciela. Klasa I, liceum ogólnokształcące, liceum profilowane, technikum, część I, Kraków 2002, s. 49–87; 100–107; 195–280.
  2. To lubię! Książka nauczyciela. Klasa I, liceum ogólnokształcące, liceum profilowane, technikum, część II, Kraków 2003, s. 44–96; 116–152; 258–259; 272–277.
  3. To lubię! Książka nauczyciela, Klasa II, liceum ogólnokształcące, liceum profilowane, technikum, Kraków 2004, s. 14–54; 72–98; 117–118; 150–169; 180–183; 196–216; 248–280; 302–308; 346–347.
  4. To lubię! Książka nauczyciela, Klasa III, liceum ogólnokształcące, liceum profilowane, technikum, Kraków 2006, s. 51–154; 184–202; 299–301; 355–365.

 

Zbiory zadań

  1. Nowa matura bez korepetycji. Zadania do pracy z tekstem. Książka dla ucznia i nauczyciela. Część I, Kraków 2004 (współautorka: M. Bonarek-Socha).
  2. Nowa matura bez korepetycji. Zadania do pracy z tekstem. Książka dla ucznia i nauczyciela. Część II, Kraków 2004.
  3. Nowa matura bez korepetycji. Zadania do pracy z tekstem. Książka dla ucznia i nauczyciela. Część III, Kraków 2006 (współautor: J. Waligóra).

 

Udział w konferencjach naukowych w kraju i za granicą z referatem (wybór z lat 2015-2024)

  1. 2nd International Conference on Language / Literature in Education and Research, Prague, Czech Republic 2015
  2. II Kongres Dydaktyki Polonistycznej –Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki, Katowice 2015
  3. International Conference Language, Literature and Culture in Education 2016, Venice, Italy 2016
  4. The International Conference on Educational Research: Confronting Contemporary Educational Challenges through Research, Patras, Greece 2017
  5. III Kongres Dydaktyki Polonistycznej – Polonistyka w świecie wartości. Edukacja polonistyczna jako wartość, Lublin 2017
  6. Nostalgia in Contemporary Culture, Odense, Denmark 2018
  7. 3rd Memory, Melancholy and Nostalgia – International Interdisciplinary Conference, Gdańsk 2018
  8. IV Kongres Dydaktyki Polonistycznej – Lekcja POLSKI(ego) ― praktyki edukacyjne wobec niepokojów XXI wieku, Poznań 2019
  9. Constructions of Identity 10, Anniversary Edition: History, Memory and Accomplishment, Cluj-Napoca, Romania 2019
  10. 4thInternational Scientific Conference: Identity at the Intersection of Cultures, Vilnius, Lithuania 2019
  11. XIX Jesienna  Szkoła Dydaktyków Literatury i Języka Polskiego: Wobec współczesności. Język polski w reformowanej szkole ponadpodstawowej, Kraków 2020
  12. Lektury twórców słowa i obrazu (inspiracje, implikacje, interferencje), Kraków 2020
  13. Języki antropocenu, Kraków 2022
  14. International Conference Literature and Botany, 2022
  15. V Kongres Dydaktyki Polonistycznej: Kultura solidarności w przestrzeni edukacyjnej, Gdańsk 2022
  16. The 5th International Scientific Conference Identity at the Crossroads of Cultures, Wilno, Litwa 2023
  17. XX Jesienna Szkoła Dydaktyków Literatury i Języka Polskiego: Podmiotowość ucznia i nauczyciela polonisty – idee a rzeczywistość, Kraków 2023
  18. VI Kongres Dydaktyki Polonistycznej Niezgoda – opór – bunt w przestrzeni edukacyjnej Wrocław 2024
  19. Reymont – stulecie Nobla, Łódź 2024

 

Działalność popularyzatorska, pedagogiczna, kulturalna i organizacyjna:

  1. Organizacja, współorganizacja i prowadzenie warsztatów i wykładów dla nauczycieli różnych typów szkół (współpraca m.in. z Wydawnictwem Edukacyjnym, Niepublicznym Instytutem Kształcenia Nauczycieli, Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz z wieloma innymi tego typu placówkami w całym kraju; Targi Książki Edukacyjnej „Edukacja XXI” w Warszawie; I, II, III, IV, V, VI, VII Ogólnopolskie Spotkania Nauczycieli Języka Polskiego Szkół Ponadgimnazjalnych itd.)
  2. Literaturoznawcze i kulturoznawcze warsztaty i wykłady otwarte w ramach programu „Humanistyka w Działaniu” (palcówki kulturalne i oświatowe; w tym szkoły średnie; np.: Pałac Dietrichsteinów w Wodzisławiu Śląskim, Muzeum w Wodzisławiu Śląskim, XIV Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Krakowie, Biblioteka Pedagogiczna w Zamościu, XIII Liceum Ogólnokształcące im. Bohaterów Westerplatte w Krakowie, Zespół Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie, Kolegium Europejskie, Festiwal Nauki i Sztuki w Żywcu; Uniwersytet Witolda Wielkiego w Wilnie itd.).
  3. Współpraca z Klubem Jagiellońskim: wykłady oraz dyskusje panelowe w ramach „Nocy Książki” (kilka edycji)
  4. Współpraca z Fundacją Autonomia w ramach Festiwalu „Watch Docs. Prawa człowieka w filmie” (kilka edycji)
  5. Współpraca artystyczna z Fundacją „Będzie lepiej” ks. Mieczysław Malińskiego oraz Teatrem Groteska w Krakowie
  6. Prowadzenie międzynarodowych warsztatów teatralnych w ramach Stowarzyszenia Teatralno-Lingwistycznego
  7. Przygotowanie i prowadzenie zajęć dla Uniwersytetu Dzieci i Rodziców przy Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie i opracowanie na ich podstawie publikacji: Przedmioty zwykłe i niezwykłe… w kolażach najmłodszych studentów (red. D. Waloszek, wstęp P. Kołodziej:Słowa zwykłe i niezwykłe albo radość tworzenia, Kraków 2013); Gry wyobraźni (red. i wstęp P. Kołodziej: Gry wyobraźni albo radość tworzenia, Kraków 2015)
  8. Prowadzenie Teatru Interakcji (Prywatne Akademickie Centrum Kształcenia w Krakowie, od 1997)
  9. „Polonistyka Otwarta”: seria webinariów o polskiej kulturze, literaturze, historii i języku polskim (finansowanie: Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej)
  10. Fundacja Underground: współorganizacja projektów naukowo-edukacyjnych „Kaczmarski underground” oraz „Lekcja historii i sztuki z Jackiem Kaczmarskim”
  11. I Międzynarodowe Forum Eksperckie Polska – Ukraina: nowe wyzwania edukacyjne i kulturalne, 29 listopada 2022 r.; organizatorzy: UKEN, Uniwersytet Kijowski im. Borysa Grinczenki, Fundacja Inicjatyw Międzykulturowych (współorganizacja, prowadzenie)
  12. II Międzynarodowe Forum Eksperckie Polska – Ukraina – Niemcy. Nowe wyzwania edukacyjne i kulturowe, Kraków, 22 maja 2023 r.; organizatorzy: UKEN, Uniwersytet Kijowski im. Borysa Grinczenki, Humboldt-Universität zu Berlin, Fundacja Inicjatyw Międzykulturowych (współorganizacja, prowadzenie)
  13. Prowadzenie zajęć stacjonarnych oraz webinarów dla nauczycieli języka polskiego jako obcego w ramach warsztatów glottodydaktycznych dla nauczycieli z języka polskiego z zagranicy (co roku), w ramach wieloletniej współpracy UKEN, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego oraz Małopolskiej Szkoły Gościnności
  14. Forum Współpracy Edukacyjnej Kraków – Bazylea. Edycja I, Bazylea, Szwajcaria, 7-10 marca 2024 r. (patronat, współorganizacja, koordynacja, prowadzenie warsztatów i wykładów)
  15. Forum Współpracy Edukacyjnej Kraków – Bazylea. Edycja II, Kraków, 24-27 października 2024 r. (patronat, współorganizacja, koordynacja, prowadzenie warsztatów i wykładów)
  16. Organizacja i koordynacja ze strony polskiej międzynarodowego projektu kulturowo-edukacyjnego Normandy International Youth Leadership Summit: „Build your future, Dreams of the new generation” (rekrutacja i przygotowanie polskiej delegacji; moderacja na miejscu, prowadzenie warsztatów i towarzyszących wydarzeń kulturalnych), Institution Saint Joseph, Le Havre, Francja, co roku od 2018 (udział młodzieżowych delegacji narodowych z ponad 25 państw z całego świata)
  17. Organizacja i koordynacja ze strony polskiej międzynarodowego projektu kulturowo-edukacyjnego The Loudoun International Summit (rekrutacja i przygotowanie polskiej delegacji; moderacja na miejscu, prowadzenie warsztatów i towarzyszących wydarzeń kulturalnych), Hrabstwo Loudoun, Dominion High School, Sterling, Virginia; Rock Ridge High Scholl, Ashburn; Waszyngton; edycje: 2018 i 2024 (delegacje z ponad 20 państw z całego świata)

 

Nagrody, wyróżnienia, odznaczenia

  1. Nagroda Prezydenta Miasta Krakowa za sukcesy dydaktyczno-wychowawcze, Kraków 2006
  2. Wyróżnienie Rady Polskiej Akademii Umiejętności za współautorstwo podręczników To Lubię! Kształcenie kulturowo-literackie, klasa I-III. Liceum ogólnokształcące, liceum profilowane, technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony, Kraków 2007
  3. Nagroda Dyrektora Prywatnego Akademickiego Centrum Kształcenia za promocję finalistów Olimpiady Literatury i Języka Polskiego, Kraków 2006, 2013, 2018, 2021
  4. Nagroda Dyrektora Prywatnego Akademickiego Centrum Kształcenia w Krakowie za działalność teatralną (Teatr Interakcji), Kraków 2013
  5. Medal Komisji Edukacji Narodowej „za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania” (2013)
  6. Medal Brązowy za Długoletnią Służbę (2014)